Friday, April 3, 2009

Mudah-mudahan Allah mengangkat darjatmu, Aisyah

Pagi ini saya memulakan rutin seperti biasa. Bezanya saya rasa sedikit terganggu dengan mimpi yang kerap berulang-ulang baru-baru ini. Saya cuba mempositifkan mimpi saya itu. Hubby saya juga menasihatkan agar menganggapnya sebagai mainan tidur sahaja. Saya cuba walau ada rasa tidak tenteram di jiwa saya. Astaghfirullah...
Ketika saya menyiapkan sedikit tugasan, saya menerima sms dari sahabat baik saya, Rina dari Pahang. Dengan nada smsnys "semoga sahabat semua tabahkan hati menerima sms ini...", deria saya menghidu khabar kurang enak. Nampaknya tekaan saya benar. Sahabat saya, Aisyah kehilangan suaminya pada malam yang sama di mana dia melahirkan zuriat sulungnya. Bahkan, ibu dan bapa mertuanya turut terkorban dalam kemalangan di Kerambit, Jerantut itu. Perlahan saya mengucapkan kalimah Innalillah wa inna ilaihi raaji'uun. Ada nada getar dalam lafaz itu. Saya sedih. Sungguh.
Saya forwardkan sms itu kepada sahabat-sahabat saya yang lain yang turut mengenali Aisyah... kepada along, angah, akmal, kak zid, hubby dan kak anavilin. Saya mohon mereka doakan kesejahteraan arwah dan kesihatan Aisyah juga. Dan, saya memohon pembaca entry ini juga turut mendoakan perkara yang sama.
Al Faatihah.
Kadang-kadang aku tidak tahu erti mimpiku sehingga ia diterjemahkan sebagai realiti. Aisyah, tabahkan hatimu sahabatku.

2 comments:

  1. akak...
    suami kawan akak tu nama ape..?

    ReplyDelete
  2. Salam..

    Cik Dibah, nama si arwah Fuad (tapi akak tak pasti nama penuhnya)
    Nama baby yg comel tu pulak Muhammad Fathi.
    Tapi Aisyah ni sangat sabar orangnya.

    ReplyDelete